Så blir du mer självsäker med tjejer

Metoden för att bli mer självsäker med tjejer

Känner du igen dig i något av dessa påståenden om när du pratar med en tjej du gillar?

Gratis videoträning (på engelska): Dubbla ditt sociala självförtroende på 5 minuter

  • Använd "konversationell trådning" för att undvika pinsam tystnad
  • Det bästa sättet att komma förbi meningslöst kallprat
  • Krossa jobbig självmedvetenhet med den nya "OFC-metoden"
  • Myten att du behöver ett "intressant liv" för att vara intressant
  • Du blir nervös.
  • Du kan inte riktigt kan uttrycka dig som du vill.
  • Du vet inte exakt vad du ska säga.
  • Du känner att du måste kämpa för att uppehålla tjejens intresse.
  • Du tänker för mycket.

Då är den här artikeln något för dig. Här kommer jag ta upp en av de allra kraftfullaste metoderna för att bygga upp din självsäkerhet. Läs igenom hela artikeln och kolla speciellt in videon för att snabbt lära dig metoden, som i princip alla självsäkra män använder sig av, antingen medvetet eller omedvetet.

 ”…Forskning visar att den här metoden fungerar genom att sänka dina stressnivåer och öka dina testosteronnivåer…”

Det finns inget magiskt bakom självsäkerhet och en grym karisma, utan det rör sig om ganska simpla beteenden som vem som helst EGENTLIGEN kan lära sig. Men många känner sig inte trygga nog för att bete sig på ett självsäkert sätt vilket gör att de fastnar i en ond spiral där de alltid är fast i ett osäkert beteende. Genom att bestämma dig för att bete på ett mer självsäkert sätt kommer du med tiden börja att känna dig mer självsäker inombords. Varje gång du är osäker på hur du ska bete dig eller röra dig, fråga dig själv hur en självsäker version av dig skulle göra. Denna metod kan kännas ovan och konstlad till en början, men genom att utmana dig själv kommer du långsamt märka hur det blir allt mer naturligt för dig. Det hjälper också att visualisera någon annan man/idol som du skulle vilja vara mer lik och fråga dig hur han skulle göra för att sedan själv göra så. Alltså – bete dig så som du helst skulle vilja bete dig.  Det leder i sin tur till att du uppfattas som självsäker av andra. När människor behandlar dig som en en självsäker person kommer det med tiden bli allt mer naturligt för dig att ta den rollen.

Kan det verkligen vara så enkelt?

Forskning visar att den här metoden fungerar genom att sänka dina stressnivåer och öka dina testosteronnivåer. Detta har forskare sett i studier där personer antingen får sitta på ett självsäkert eller osäkert sätt i två minuter. Efter detta har man sett stora skillnader i hormonnivåer, bland annat att testosteronnivåerna ökar av en självsäker pose, medan kortisolnivåerna (ett stresshormon) minskar – detta leder till att du blir mer självsäker, lugn och enklare kan visa upp din personlighet från sin bästa sida. Kolla in den här TED-föreläsningen för att lära dig ännu mer om hur det funkar:

Steg 1

Fråga dig själv hur du verkligen vill bete dig och vara eller hur en man/idol du vill vara som skulle bete sig i en situation du känner dig osäker på. Till exempel när du ska fråga ut en tjej på en dejt.

Steg 2 (valbart steg)

Använd dig av en Power-pose som demonstrerades i videon i ungefär två minuter. Sträck ut dig och ta riktigt mycket plats, överdriv din självsäkerhet så mycket det bara går. Detta hjälper genom att öka dina testosteronnivåer och minska dina stressnivåer så att det kommer att bli enklare att bete dig som du verkligen vill efteråt.

Steg 3

Visualisera dig själv när du beter dig på det sättet du vill bete dig och bestäm dig för att göra det.

Steg 4

Gör det. Ring upp den där söta tjejen du vill ha, gå på den där anställningsintervjun eller vad det nu kan vara. Bete dig så som du verkligen vill bete dig. Gång på gång på gång tills du blir den självsäkra man du vill vara.

Känner du att du ändå går tillbaka till ditt osäkra jag och att du skulle vilja bli bättre på att ta kontakt med tjejer du egentligen vill prata med? Jag har hjälpt många killar med just det. Min workshop är designad för att lösa exakt det här problemet. Kommentera också här med vilka problem du stötte på och vad resultatet blev av övningen.

Vad är du för typ av övertänkare?

Gör det här testet och få en skräddarsydd rapport baserad på din unika personlighet och dina mål. Börja förbättra ditt självförtroende, dina konversationer och din förmåga att skaffa vänner - på under en timme.

Tillsammans med konversationsexperten David Morin har jag utvecklat ett gratis test (på engelska) för att skippa kallpratet och skapa det sociala liv DU vill ha: Gå till testet.